GURKDIET (7 dagar – 7 kilo mindre) Otroligt !

I följande artikel kommer vi att dela en gurkdiet med dig som bara varar i 7 dagar, och som namnet säger, innehåller kosten endast gurka.

Detta är en mycket intressant diet, och du kan äta en gurka när som helst du känner dig hungrig.

Förutom i måltider, använder vi gurka i många skönhetsbehandlingar och ansiktsmasker för rengöring av ansiktet eller för att ta bort akne.

Denna fantastiska grönsak är bra för din kropp på grund av att den renar organismen, stimulerar ämnesomsättningen och rengör tarmen och tarmkanalen .

Plan för gurkdiet för en dag:

Frukost:
En tallrik med gurksallad och hårdkokt ägg.

Mellanmål:
3 plommon eller ett stort äpple eller en persika (mindre än 200gr).

Lunch:
En bit rostat vetebröd och en skål med gurksallad.

Hur man förbereder gurksallad:

Allt du behöver är:

400 gr gurka, 200 ml filmjölk eller osockrad yoghurt, salt och färsk lök.

Först skalar man och skär gurkan i små bitar. Salta lite och blanda väl tills saltet är helt upplöst. Lägg sedan till filmjölk eller yoghurt och blanda försiktigt och tillsätt slutligen löken.

Mellanmål:
Gurk-shake

Hur du gör en gurk-hake:

En gurka, ett äpple och tvättat spenat.

Lägg alla ingredienser i mixer, tillsätt lite färsk ingefära och mixa tills blandningen blir slät. Efter det, häll den resulterande kombinationen i ett glas och dricka det medan det är färskt.

Middag:
Frukt av ditt val ( max 300 gr).

Upprepa det här i en vecka (man kan ändra lite i ingredienserna) och du ska se att du rasar i vikt!

Se själv i videon här nedanför:

Dela gärna denna artikel med dina vänner på Facebook!