Hon åt denna ananasdiet i en vecka! Vad som hände med hennes kropp kommer definitivt att överraska dig!

Denna ananasdiet kommer att tillföra näringsämnen som behövs av kroppen, och hjälper dig att förlora övervikt. Om den följs i en vecka, kommer det att hjälpa dig att förlora några kilon.

Denna frukt är extremt effektiv mot uppblåsthet, celluliter och vätskeansamlingar. Färsk ananas har en gulaktig-orange skorpa och har inga fläckar, med gröna blad och hård struktur.

Ananas innefattar en enzym, bromelain, vilket förhindrar inflammation och hjälper till med matsmältningen. Dessutom påskyndar den också ämnesomsättningen.

Dessutom innehåller det mängder med vatten (ungefär 90%), järn, vilket skapar röda blodceller som är ansvariga för transporten av syre i hela kroppen, och kalium som eliminerar överflödigt vatten.

Per 100 gram innehåller denna frukt bara 40 kalorier. Se också till att du förbrukar den mogen och frisk, och om du förvarar den i kylskåpet, bör du vända den upp och ner, för att göra så att sockret inte smälter in i frukten.

Att äta det färsk är till stor nytta då du kommer att förbruka stora mängder C-vitamin, vilket är viktigt för kollagenbildning som ger elasticitet och bidrar till hudens hälsa.

Under denna diet, bör du undvika gammal ost, alkohol, bearbetade köttprodukter, energidrycker, kolhydrater. Dessutom måste du dricka minst 2 koppar te på en daglig basis, och minst 2 liter vatten.

Det föreslås även att begränsa förbrukningen av olja till 2 matskedar, såväl som användningen av kryddor, vinäger, och salt. Du bör hålla dig till en del regelbunden fysisk aktivitet också.

Observera också att denna diet bör testas endast av friska människor, eftersom den är obalanserad. Den är inte rekommenderad i fall du har diabetes, kolit,är allergisk mot ananas enzymer och njurar och lever dysfunktion.

Denna populära diet har följts av Angelina Hanson en kvinna från England som efter att ha följt denna diet i en vecka, märkte bra resultat.
Vi gjorde ett dagligt program som kan hjälpa dig som ett exempel:
Frukost: ananasjuice + 1 frukt + 1 kopp te + banan eller havregryn med låg fetthalt yoghurt
Mellanmål: naturlig ananasjuice + grönsallad
Lunch: 4 ananasskivor + 1 skiva rågbröd + ugnsbakad fisk eller grillad kyckling kött + grönsallad
Mellanmål: ananasjuice + 1 äpple
Middag: 2 ananasskivor + 1 kopp te mot uppblåsthet + 50 gram kokt ris
Glöm inte att dricka minst 2 liter vatten varje dag.
Syftet med denna diet är att avgifta kroppen, och därmed kommer du gå ner i vikt.
Observera att du bör omfatta ananas i din vanliga kost som bortsett från sina många näringsämnen de tillhandahåller, kan de hjälpa dig att gå ner i vikt, eftersom det kommer att hjälpa dig att undvika sötsug och ger en känsla av mätthet.

Dela gärna denna artikel med dina vänner på Facebook!